....

 


ما آن خانه ی قدیمی را با خانه ای با دیوارهای نارنجی و پنجره هایی بزرگ عوض کردیم..حالا از آدمهای غریبه ی توی خیابان بیست و یک طبقه دورتریم... و به ابرهای آسمان بیست و یک طبقه نزدیک تر... خیسی باران را زودتر حس میکنیم.. و انگار اتفاقات و حوادث آن پایین را دیر تر ..
این روزها .. زیاد کار میکنم. زیاد هم فکر میکنم. اما فکرهایم  کمتر به نوشتن می آیند.. ترجیح میدهم همان ته انرژی مانده ی آخر روز را .. روی بالکن ..با لیوان چای و محبت آنکه به پیشواز می آید تمام کنم. میماند آن یک  روز تعطیل.. آن هم که روزی است که از هفته ی قبل برایش کلی نقشه کشیده ای! همین که سر میرسد.. خستگی تمام هفته را با خود دارد و سنگینی کارهای عقب افتاده!
کمتر مینویسم اما نوشته ها را میخوانم..
مدتی ست از آن فضای شاد قدیمی در پشت پنجره خبری نیست.. حال و هوای به هم ریخته ی سیاسی و  جنگ است شاید .. که با خودش غم و نا امنی آورده و فاصله..
زیستن .. غمگین است و مضطرب.. در آوازهای روزانه دیگر شادی و گرمای صدای علی نیست.. حتی لیلای لیلی عاشق هم  عاشقانه نمی نویسد..دل اطاق آبی تنگ است.. و تنبور مست.. مست نیست.. وهم ژرف خیلی وقت است داستان جدیدی ندارد.. و ریحان بنفش رنگ نازنینم .. میگوید شاید وقتی دیگر.. دیدار .. نمیدانم کجاست. 
 داروک عزیز ..و آن فردای کوچک با روح بزرگ .. از جنگ میگویند.. نیل جاری است اما کمی دلتنگ انگار .. 
پیمان عاشقانه هایش را مینویسد .. اما میدانم و می بینم که او هم خستگی هایش را پشت لبخند مهربانش پنهان میکند .. 
دلم آن روزها را میخواهد که دور هم جمع می شدیم.. با ترانه ای شاد .. با شانه هایمان میرقصیدیم.. با شعر و نوشته ها و ایده ها یمان به هم دلگرمی میدادیم.. و دوستی و عشق را آنگونه از فرسنگها راه دور .. انگار که  دست همدیگر را به گرمی فشرده باشیم معنا میکردیم.. 
دلم آن روزها را میخواهد.

..........................................
 

نظرات 5 + ارسال نظر
پیمان جوزی سه‌شنبه 17 مرداد 1385 ساعت 05:28 ق.ظ http://jozidrv.blogspot.com

نینا آسمان است
نینا زمین است ، دریا ، ابر....
نینا همیشه مهریان
من جاری

آرش سه‌شنبه 17 مرداد 1385 ساعت 05:02 ب.ظ

سلام نینا...
خونه جدید مبارک باشه:)

لیلی سه‌شنبه 17 مرداد 1385 ساعت 10:17 ب.ظ http://www.hbvapishi.blogsky.com

سلام نینای خوب
تنها کاری که از دستم برمیاد اینکه فقط دعا ‌کنم
برای تمام دوستان خوبم برای تمام آنها که اینروزها غمگینند و خسته دعا می‌کنم
دعا می‌کنم دلتان هرچه که می‌خواهد همان باشد
اینجا ۱۳ ام ماه رجب است و تولد امام علی
ایام اعتکاف است و دعا من می‌خواهم این سه روز را روزه بگیرم و برای همه شما دعا کنم
امرزو اولین روزش بود سر افطار نیم ساعت فقط دعا کردم برای همه آنهایی که دوستشان دارم

رضا چهارشنبه 18 مرداد 1385 ساعت 12:41 ق.ظ http://www.otaghabii.blogspot.com

پرواز روی ابرها
به منزلگاه بی کران ستارگان
به کنار پنجره روز
...
نینا
همیشه دلت شاد و همیشه در اوج باشی
خونه جدید مبارک
ممنون به خاطر اینکه هستی ..نه خیلی دور بلکه نزدیک تر از هر وقت

ز شنبه 21 مرداد 1385 ساعت 02:56 ب.ظ

چه عجیب غم را از دل میزداید ..... اینکه نینوچکای مهربان یاد ما باشد ..... اضطراب را فرو می نشاند وقتی تکرار کنی نینوچکا ..... یا اینکه دل به دریا بزنی و یواشکی بگی نینوچکای من ..... نینوچکایی هست که انگار مال همه ماست با آن دریای بیکران مهرش !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد