.......





ما برای پرسیدن نام گلی ناشناس                 
چه سفرها کرده ایم، چه سفرها کرده ایم..
ما برای بوسیدن خاک سر قله ها                   
چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم...
ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود        
خون دلها خورده ایم
خون دلها خورده ایم....
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود         
رنج دوران برده ایم
رنج دوران برده ایم....
ما برای بوئیدن بوی گل نسترن                       
چه سفرها کرده ایم، چه سفرها کرده ایم..
ما برای نوشیدن شورابه های کویر                 
چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم....
ما برای خواندن این قصه عشق به خاک           
خون دلها خورده ایم
خون دلها خورده ایم...
ما برای جاودانه ماندن این عشق پاک              
رنج دوران برده ایم
رنج دوران برده ایم....

.....................................

نمیدانید چه ذوقی کردم که این ترانه را پیدا کردم..  دنبالش هر چه صفحه ی مربوط به آقای نوری بود گشته بودم.. هر چه مربوط به ترانه های وطن میشد.. متنش بود اما خود ترانه نبود! در اصل فکرش را زیستن به کله ام انداخت! خیلی وقت پیش ..از آن روزی که نوشت هر چه گشته ترانه را با صدای نوری پیدا نکرده..
تا اینکه دیروز چقدر تصادفی در یک وبلاگی که مربوط به نادر ابراهیمی بود پیدایش کردم!  اول اینکه وقتی فهمیدم شعرش را نادر ابراهیمی گفته کلی جیغ و ویغ کردم!
بعدش هم که دیدم این ترانه اصلا مربوط میشود به سریال سفرهای دور و دراز ِ هامی و کامی که در بچگی دیده بودم.. از آن سریالهای فراموش نشدنی (کاری از نادر ابراهیمی و ماجرای دو پسر بچه که ایرانگردی میکنند ) جیغ و ویغم بیشتر شد!!  
و بعد هم که صدای آقای نوری...
خلاصه ..  همه جوره همزمانی ِ وقایع دست به دست داد ..
یادآوری خاطرات سفرهایم..
و ..  
ایران ِ ما ... 
ایران ِآنها..

ایرانِ وطن ..
ایران ِ وطن.......


بشنوید  


.......................................................................


نظرات 6 + ارسال نظر
زیستن پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 12:46 ق.ظ

نینا نینا نینا
تو منو هنوز یادته ؟ :))
نینوچکای عزیز و مهربان سلام ...... مرسی .....
ایران ِ ما ...
ایران ِآنها..

ایرانِ وطن ..
ایران ِ وطن.......

معلومه که یادمه! شمایی که از رفقای قدیم یادی نمیکنی! دلم برای یک مشاعره ی حسابی تنگ شده.. یادته شعر میگفتی و در جوابش من در جا!! جواب میدادم!!! :) ممنون که سر زدی دوست من.

پیمان جوزی پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 05:02 ق.ظ http://www.jozi.ca

بیراه نیست اگر من اینگونه نینا را می ستایم
هوایی همیشه گرم دارد

داروک پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 08:52 ق.ظ

با سلام و درود بر نینوچکای عزیز و مهربان ،

مسلما وقتی این آهنگ را میشنویم خیلی از خاطرات تازه می شود بخصوص که استاد نوری همسایه تان هم باشد . چه شود
از دور به زیستن عزیز سلام و درود .

فرزانه(دخترک کولی) جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام نینا گله. نوشته هات خیلی اهلی کنندست

زندونی جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 06:07 ق.ظ

ای ول
دمت گرمو دلت خوش باد
در اضافه عرض کنم، عجب آتیشیه این آتش بدون دود استاد ابراهیمی

آتیشش پرتو گرم کنه

محمد رضا کاوه جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 09:32 ب.ظ http://sistaniha.blogsky.com

سلام
وبلاگتون بدون تعارف قشنگه
ولی اگه تونستی مطالبش رو مختلف بذار.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد