......

چند روز پیش توی داروخونه یکی از دکترها  یکساعت در مورد خصوصیات درمانی منحصر به فرد یک گیاه دارویی به نام ؛ Borage ؛برای من صحبت کرد. از تاثیرات مثبت این گیاه در درمان بی خوابی؛ افسردگی؛ مشکلات قلبی..گفت و گفت. من هم افسوس میخوردم که چرا این گیاه رو در ایران نمیشناسند و ایکاش بشه من اصلا این گیاه رو به ایران ببرم و کشت بدم و ...خلاصه تموم روز در این عوالم بودم ..شب که اومدم خونه یه دفعه به سرم زد برم سراغ لغتنامه ببینم عکسی ..تصویری چیزی از این گیاه منحصر به فرد پیدا میکنم... دیدم ای دل غافل چه نشسته ای!!  که گیاه مورد نظر چیزی نبود جز ؛ گل گاو زبون ؛ خودمون!!  ..دیگه قیافه ی من دیدنی بود! آی حرص خوردم..آی حرص خوردم! وقتی یادم میومد چطور اون دکتره از ؛گل گاو زبون ؛حرف میزد که انگار خودش اون گیاه رو در شرایط آزمایشگاه به عمل آورده! ...و بر خودم و بی سوادی خودم لعنت فرستادم. اما تلافی اش رو فرداش در آوردم.. با خودم؛ گل گاو زبون ؛ بردم با ؛لیمو عمانی؛ دم کردم و دادم این جماعت خوردند... و فکرش هم نمیکردند بشه با این گیاه ؛ Borage ؛چایی دم کرد! اونم با چیز عجیب و غریبی مثل ؛لیمو عمانی؛ ! منم کلی در وصف ؛لیمو عمانی؛ و موارد استفاده اش خصوصا در ؛قرمه سبزی؛ داد سخن دادم!! 

..................................................

 

نظرات 4 + ارسال نظر
پیمان جوزی شنبه 21 آبان 1384 ساعت 12:10 ق.ظ http://jozidrv.blogspot.com

عزیز تو هم باید گل گاو زبان را لغت به لغت ترجمه می کردی می دادی بخوره
ولی خوشم آمد.

سیاوش دوشنبه 23 آبان 1384 ساعت 03:06 ب.ظ http://tanbooremast.blogsky.com/

سلام دوست عزیز من هم مثل شما دنبال سایتی هستم که آثار استاد عالی نژاد را برای دانلود قرار داده باشد . متاسفانه هنوز موفق نشدم .برای اطلاع شما یادآوری کنم که از استاد ۳ اثر به صورت اختصاصی در ایران از طریق وزارت ارشاد مجوز پخش گرفته اند که شامل آیین مستان و ثنای علی و تکنوازی تنبور با نام مستانه هستند . ایشان در کاست صدای سخن عشق با صدای استاد ناظری تکنوازی تنبور را بر عهده داشته اند که به جرات یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین آثار موسیقی ملی و عرفانی ایران پس از انقلاب است . از اینکه لینک وبلاگ تنبور مست را برقرار کرده اید ممنونم . لینک وبلاگ شما هم از این پس در تنبور مست برقرار است .در پناه حضرت حق . خوش باشید و سلامت .

سیاوش دوشنبه 23 آبان 1384 ساعت 10:57 ب.ظ http://www.shad-bashid.blogfa.com

سلام نینای عزیز... امیدوارم خوب باشی مهربان...
از اینکه بهم سر میزدی ممنون ...
مطالبت زیباست و دلنشین بخصوص داستانها... همیشه باشی و همیشه بنویسی..
وبلاگ رو به روز کردم.. خوشحال میشم ببینی و بشنوی.
شاد و تندرست باشی

علیرضا شنبه 14 بهمن 1385 ساعت 09:17 ب.ظ

ببخشید گل گاو زبون رو چطوری دم می کنن؟؟ مثل چای؟؟بزارم آب جوش بیاد بعد بریزم توش؟
ببخشیدا سوال بی ربط کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد