یک توضیح بدون پنجره

.............


نمیدانید چقدر دوست دارم بیشتر راجع به ویپاسانا حرف بزنم.. اما کار ساده ای نیست.. نمیخواهم احیانا با کلمات نادرست اطلاعات را نادرست منتقل کنم.. کتابی هست به اسم ؛ویپاسانا .هنر زندگی کردن؛ از انتشارات مثلث. اگر خواستید بیشتر بدانید این کتاب مرجع خوبی است..
به همین بسنده میکنم که بگویم.. ویژگیهای زیادی در این تکنیک هست.. یکی اینکه میتوان براحتی این روش مراقبه را فقط یک تکنیک نامید.. در این تکنیک  نه احتیاج به بیان ذکر خاصی هست ..نه ایمان و اعتقاد به خدایی یا الهه ای..  نه مسلک است نه دین. اما چنان عمیق در باور ما جا خوش میکند و چنان واقعی و عملی و قابل لمس است که میتواند در عین حال جواب همه ی سوالها هم باشد.. برای گذراندن دوره و آشنایی با این روش.. نه پول میگیرند .. نه مربوط به سازمان یا ارگانی است..و در همه ی دنیا یکسان است..(چه ایران..چه هند..چه آلمان و کانادا.. فرقی نمیکند کجا..) آموزش برای همه رایگان است و هر دوره با بخشش افراد گروه قبل تامین میشود..که میتواند هر مبلغی باشد.. تنها قوانین لازم و اجباری ..رعایت پنج اصل اخلاقی است.. پرهیز از دروغ.. زنا..مسکرات و مخدرات و دزدی ..و کشتن.  همین! ..
باور نمیکنید اگر بگویم چقدر و چقدر در زندگیتان تغییر ایجاد میشود .. دیدتان نسبت به اطرافیان و محیطتان چقدر بی واسطه میشود..  باور نمیکنید.
اعتراف میکنم که با وجود باوری که دارم مدتی است تمرینهایم را انجام نمیدهم!!  که واقعا شرم آور است!! :)
اگر علاقمند بودید دوره ای را بگذرانید.. ای میل بزنید حتما جواب میدهم.

نظرات 9 + ارسال نظر
داروک چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 09:27 ق.ظ http://www.gozideh.blogfa.com

سلام و درود بر نینوچکای مهربان و عزیز ،

داری منو وسوسه میکنی برای گذراندن یک دوره.......

مبارز کوچک چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 01:54 ب.ظ http://farda.blogfa.com

منم وسوسه شدم!
:)
من بسیار دوست دارم!

فرید چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 07:05 ب.ظ

من که حتمآ لازم دارم.
تغییر ضروری است.

رضا چهارشنبه 14 تیر 1385 ساعت 10:12 ب.ظ http://www.otaghabii.blogspot.com

ما خواب دیده ایم که دیوار شیشه ای است
اینک رسیده ایم به تعبیر پنجره

تا آنکه طرح پنجره نو در افکنیم
دیوار ماند و حسرت تصویر پنجره

...
فقط خوردن سبزیجات رو یادت رفت خانوم دکتر
پنجره رو چه کردی ؟

زیستن پنج‌شنبه 15 تیر 1385 ساعت 02:42 ق.ظ http://www.zistan.persianblog.com/

نینوچکا جان سلام
یک دنیا ممنون..... خیلی چسبید ..... عجب شعری ....
فی‌البداهه ..... زنده باد .... اینجا می ذارمش تا دوستان هم بخوانند و از این همه زیبایی لذت ببرند

امواج گرانشی..
در رودخانه ی آبی..
سیگنالهای الکترو مغناطیسی
و خیسی زیر باران...
چین خوردگی فضا
و حکم فراموشی...
جهان های موازی
و
نگاهی
به سرعت نور
که مدار بی پایانی را
همچنان و همچنان دور میزند...
بازم ممنون !

سیاوش پنج‌شنبه 15 تیر 1385 ساعت 10:06 ق.ظ http://tanbooremast.blogsky.com/

جالبه. خوشحال میشم بیشتر بدونم.ممنونم .

اتش جمعه 16 تیر 1385 ساعت 04:46 ق.ظ



i checked the website is it only in Egbert, ont
Is there any thing going on in Niagra region or Toronto
؟

not drinking/smoking and not Stealing is not that easy though!!!!!!!!!!

All the best

nooshin جمعه 16 تیر 1385 ساعت 08:10 ب.ظ

زندگی؟
...................زیستن؟.......................

علی رضا عزیزی یکشنبه 1 مرداد 1385 ساعت 06:55 ب.ظ

سلام امید وارم هر جا که هستید خوش دل باشید
من علیرضا عزیزی هستم ۳۵ ساله از تهران کتاب هنر زندگی را خواندم و علاقه مند شدم به شرکت در کلاس ویپاسانا یک تلفن هم از دوستم گرفتم و پیغام گذاشتم ولی خبری نشد شما می توانید من را برای پیدا کردن کلاس در تهران کمک کنیید
ممنونم سلامت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد